De Gladius 3K bij onderhoud aan het Britse spoor (Network Rail).
In samenwerking met Setolite ontwikkelde Elfa een nieuwe floodlight voor een partner uit de Engelse Rail industrie. De wens voor de nieuwe breedstraler kwam van één van onze partners uit het Verenigd Koninkrijk die de lamp nodig had voor onderhoud aan het Britse spoor. De Gladius 3K heeft een enorme lichtopbrengst van 33.000 lumen en hij verbruikt ongeveer 85% minder stroom dan een vergelijkbare halogeenlamp. De Setolite Gladius werklamp is zo bijzonder omdat er verschillende kleuren LED in worden gebruikt (warm white en cold white). Waardoor de lichtkleur meer lijkt op daglicht en de lamp bij uitstek werkt bij mist, stoom of rook. Klik hier voor meer informatie over de Gladius 3K.
De Gladius 3K
Zonnepanelen in Caifornia’s Antelope Valley, waar het ‘Luna storage project’ zal plaatsvinden.
Californië krijgt in 2021 een batterij met een capaciteit van 100 megawatt die 400 megawattuur kan leveren. Dit is genoeg om ongeveer 100 huishoudens een jaar van stroom te voorzien. De batterij laadt zich op aan stroom van omliggende zon- en windparken en levert energie in de avonduren of op bewolkte dagen. Het is niet de eerste batterij met een capaciteit van 100 megawatt, in Australië bouwde Tesla al eerder een batterij met een capaciteit van 100 megawatt, maar deze kan niet dezelfde megawattuur leveren.
De bouw van de batterij in Californië zal in 2021 afgerond worden onder de naam het ‘Luna storage project’. De batterij moet helpen om het gasverbruik van de Amerikaanse staat omlaag te brengen. Nu schakelen gascentrales bij als er geen zonnestroom is. net zoals dat in Nederland veel gebeurt.
De lithium-ionbatterij wordt gebouwd door het sPower en kan 400 megawattuur aan energie leveren. Met een gemiddeld jaarverbruik van 3500 kilowattuur per huishouden kan de batterij met één volle lading een jaar lang 100 huizen van stroom voorzien. De batterij is een iniatief van de Clean Power Alliance, een partij die (groene) stroom inkoopt voor een miljoen mensen in Californië. Dit is de eerste batterij die deze partij koopt.
Elfa wenst iedereen veilige en fijne Paasdagen. Zorg goed voor elkaar!
Wij zullen op vrijdag 10 april vanaf 12:00u gesloten zijn. Dit lange weekend kunnen onze werknemers even bijkomen van deze onrustige periode. Komende dinsdag zullen wij weer vanaf 8:30u voor u klaar staan!
Het Coronavirus beheerst inmiddels het dagelijks leven. De overheid heeft maatregelen getroffen om verdere besmettingen te voorkomen. Bij Elfa willen wij graag bijdragen aan de bestrijding en iedereen de komende tijd veel sterkte toe wensen. Verder willen wij u informeren dat Elfa zich goed heeft voorbereid en kunnen we u verzekeren dat wij er alles aan doen om onze bedrijfsvoering zo optimaal mogelijk door te laten gaan.
De gezondheid van onze werknemers en die van onze relaties staat hierbij voorop. Daarom volgen wij de instructies van het RIVM nauwkeurig op. Dit heeft als gevolg dat onze werknemers zoveel mogelijk ‘smart’ vanuit hun home office zullen werken en dat fysieke bezoeken met klanten en leveranciers niet op de klassieke wijze kunnen plaatsvinden.
Graag willen wij u uitnodigen om samen met ons op zoek te gaan naar creatieve oplossingen om de samenwerking even succesvol door te laten lopen. Denk hierbij aan meetings via de telefoon, mail of Skype.
De aankomende tijd zal vooral een zware periode worden voor de mensen die werken in vitale beroepen. Denk hierbij in het speciaal aan medewerkers van ziekenhuizen en andere medische instanties. Wij willen deze groep de komende tijd extra steunen en in bepaalde gevallen voorrang geven met leveringen of productie.
Door bovengenoemde zaken kan er extra druk komen te liggen op onze eigen productiecapaciteit. Indien een langere levertijd van productiewerk een nadelige invloed zal hebben op de vitaliteit van uw bedrijf vragen wij u om contact met ons op te nemen.
Samen zullen wij sterker uit deze situatie komen!
Na een bouw van twee jaar werd afgelopen zondag de energie-installatie geopend onder de naam ‘Fukushima Hydrogen Energy Research Field’. De waterstoffabriek zal ongeveer 100 kilogram waterstof per uur gaan produceren. Deze stroom zal hoofdzakelijk komen van een zonneveld van 20 megawatt die gelegen is naast de installatie. Mocht er niet genoeg zon zijn is er ook de mogelijkheid om elektriciteit van het net te gebruiken.
De opening van de fabriek is een belangrijke stap voor Japan in de aanloop naar de Olympische Spelen dit jaar. Dit omdat Japan eerder heeft aangegeven dat het de Olympische spelen zullen worden van de waterstof. Volgens een persbericht van Toshiba Energy zal de waterstof gebruikt worden voor voertuigen, waterstofbatterijen en de lokale industrie. Japan heeft recent grote hoeveelheden waterstofauto’s- en bussen gekocht en aangegeven dat al het vervoer van de Olympische spelen op waterstof zal lopen.
De Fukushima Hydrogen Energy Research Field zal er daarnaast voor zorgen dat er in Japan zo efficiënt mogelijk met groene stroom wordt omgegaan. Wanneer er meer zonne- en windenergie geproduceerd wordt dan nodig, kan het opgeslagen worden als waterstof om vervolgens ingezet te worden wanneer er een tekort is.
Ook in Nederland wordt veel gesproken over grote projecten met waterstofproductie. Maar deze projecten zijn allemaal nog in een zeer prille fase. Ondertussen is er wel een kleinere waterstoffabriek van 1 megawatt in Nederland actief, die produceert onder andere voor de nieuwe waterstoftrein. Deze trein kwam vorige week uit Duitsland binnen en wordt momenteel getest tussen Groningen en Friesland.
De eerste Nederlandse waterstoftrein
Recent heeft Parkeagle een contract afgesloten met de gemeente Amsterdam om een pilot te gaan starten in de Amsterdamse wijk de Pijp. Andere gemeentes gingen hun voor, zoals in Rotterdam waar sensoren in individuele parkeerplekken zijn geplaatst. Dankzij deze sensoren konden vergunninghouders via een app zien in welk sectie nog vrije parkeerplekken zijn. De eerste resultaten van de Rotterdamse pilot zijn positief: gebruikers zoeken aanzienlijk minder lang naar een parkeerplaats.
Oprichter Juriaan Karsten verwacht overigens niet dat alle parkeerplaatsen voorzien zullen worden van dergelijke individuele sensoren. Een goedkopere oplossing is namelijk een andere soort sensor plaatsen die het in- en uitkomende verkeer bijhoudt van een straat. „Dat is een veel goedkopere oplossing en als je weet hoeveel parkeerplaatsen er in een bepaalde straat zijn en je weet hoeveel auto’s zich er bevinden, weet je ook hoeveel vrije plaatsen er nog zijn.”
Deze nieuwe sensoren kunnen binnen drie minuten geplaatst worden in het wegdek en vervangen de zogenaamde telslangen. Via bijbehorende software kunnen gemeentes het aantal, de categorie en de snelheid van voortuigen bekijken. Ook zullen de sensoren in de toekomst de temperatuur meten van het wegdek, zodat de gemeente weet wanneer er preventief gestrooid moet worden.
Voor meer informatie over Parkeagle: www.parkeagle.com. Heeft u ook advies nodig over de juiste batterij bij uw IoT oplossing? Neem contact met ons op.
Elfa staat vrijdag 28 februari op de Agro & Groen Vakdag in Lutten. Van 10.00 tot 17.00 uur kunt u een bezoek brengen aan een unieke locatie: het hoofdkantoor van Wildkamp in Lutten (voormalige aardappelmeelfabriek De Baanbreker) om een innovatief kennis event voor ondernemers uit de agrarische en groene sector bij te wonen. Deze vakdag staat volledig in het teken van kennis, inspiratie, beleving en netwerken. Aanmelden of meer informatie? Ga naar: www.wildkamp.nl/vakdag.
In het kennistheater kunt u van 10.00 tot 17.00 uur deelnemen aan strobaalsessies met diverse sprekers die meer vertellen over actuele onderwerpen interessant voor uw vakgebied als agrariër, hovenier of kweker. Daarnaast is er een productplein waar met Elfa of andere leveranciers kunt ontmoeten, is er live muziek, profiteert u van speciale acties, maakt u kans op een ballonvaart en zijn er diverse eetstandjes.
De joint venture zal onder de naam Automotive Cell Company (ACC) twee fabrieken gaan openen (één in Duitsland en één in Frankrijk) en zal gesteund worden door Europees geld. Total laat weten dat het totale project 5 miljard euro zal gaan kosten, waarvan 1,3 miljard euro van de Europese Commissie afkomstig zal zijn.
Binnen vier jaar zal de bouw van de eerste fabriek in Frankrijk gestart worden. Vanaf 2030 zal de Automotive Cell Company genoeg accupakketten produceren voor een miljoen elektrische auto’s per jaar, wat gelijk staat aan 10 tot 15 procent marktaandeel.