Elfa ontwikkelt in samenwerking met Machinefabriek Bosserveld en NedTrain Zuid een vernieuwd afsluitsein voor NS
Tevens is de verlichting aangepast, waardoor de sluitseinpaal minder gevoelig is geworden voor regen en sneeuw en eenvoudiger kan worden bijgeladen. Dit wordt mogelijk gemaakt met een LED-armatuur met Li-ion cellen, die via een USB-kabel kunnen worden bijgeladen.
De sluitseinpaal: Een begrip binnen de ‘spoor-wereld’
Jarenlang heeft ELFA de sluitseinpalen in haar assortiment gehad. Destijds werden de sluitseinpalen voorzien van een LED-armatuur van Nissen en een accu van Cegasa, de rest was mechanisch en werktuigbouwkundig. De laatste jaren ontstond er behoefte aan een ‘remake’. De sluitseinpaal moest eenvoudiger worden, lichter en beantwoorden aan klant-specifieke wensen.
De sluitseinpaal 2.0, in 3 varianten, hebben de benodigde NedTrain-nummers gekregen en worden geleverd door machinefabriek Bosserveld. We denken te mogen stellen dat de 2.0 veranderingen heeft opgeleverd, die de gebruiker ten goede komen. Elfa heeft haar bijdrage in de ontwikkeling mogen leveren voor wat betreft de verlichting en is blij met de voordelen die het oplevert voor de mensen die er mee werken.
Ook op zoek naar een maatwerkoplossing?
In Lijnden worden maatwerkoplossingen in batterijen en licht geproduceerd. Neem contact op met Elfa als u meer voorbeelden van maatwerk wilt zien of als u zelf een vraag hebt die om een maatwerkoplossing vraagt.